8 intervallpass på 4 dagar!


Gokväll alla därute i stugorna!
Fartveckan är nu avklarad, väldigt skönt om jag får säga vad jag personligen tycker, 8 intervallpass har jag avklarat på 4 dagar och nu ska det bli väldigt skönt att inte köra tills man spyr på ett par dygn utan varva ner med lite lugnare träning.
Avslutade denna fartvecka idag med ytterligare 2 AIII pass, på förmiddagen var jag på redan väldigt slitna ben ute och bombade på längs vägen runt Varpan här i Falun, körde 3x5 minuter+ 3x4 minuter på skatelaggen och det kändes helt okey, eller okey och okey jag pressade helt enkelt ur det jag hade. Låg och pendlade mellan mellan 195-205 i puls på sista 4 minutersintervallen såg jag i efterhand på klockan, så det är ju skönt att få på papper att man pressat ut exakt max då min normala maxpuls ligger på 206.

Nu på eftermiddagen har jag varit ute och kört stakintervaller, jag körde 4x4 minuter vilket blev det kortaste i effektiv tid av intervallpassen, tyckte jag hade rätt så bra tryck ändå men kom inte upp nå nämnvärt i puls utan är helt enkelt för sliten. Men det ska jag vara vid den här tidpunkten och det känns skönt att man är nere i den klassiska "skidåkarkällaren" nu och har avklarat denna periods fartvecka.
Imorgon står en lugnt och fin rullskidtur på programmet för att "skölja" igenom kroppen , samt lite allmänstyrka innan jag på måndag tar en efterlängtad vilodag. En längre sammanfattning om den här veckan och nästa veckas planering kommer imorgon, hoppas att ni läsare får en fin Lördagskväll för det ska nämligen jag ha!

Over and Out!

/ JH

Inga kommentarer: