Vad håller jag på med egentligen?

Ja menar sticka ut i skogen i ett dimmigt och regnigt Falun, leta upp närmaste backe och springa tills man spyr. Istället för att leva ett normalt "svensson" liv framför tvn och bara ta de lugnt.

Det perspektivet brukar jag tillåta mig själv att kolla på ibland, men sen kommer jag på att det är ju det här som ÄR livet, jag gör något jag älskar och brinner för, jag följer min innersta drivkraft och hjärta, att kunna sticka ut och köra skiten ur sig för att sedan få komma hem och kunna vara sådär nöjd resten av dagen, det är för få förunnat. Och jag får göra det 2 gånger idag , wohooo! Skidåkningen ger mig så mkt, upplevelser, nya platser som jag aldrig hade sett annars, jag får träffa otroligt härliga människor i både träning och tävlingssammanhang, jag får möjligheten att uppfylla en målsättning och samtidigt ha jävlig kul på vägen.

Ja jag skulle kunna fortsätta i flera timmar till med fördelarna med att ägna sig åt idrott men det har jag inte tid med nu utan jag avslutar med att säga att träning och tävling är bland det bästa man kan ägna sig åt, jag kanske tycker annorlunda om 20 år, med det tar vi då!

Nu är det dags för intervaller, 20st 1 minutsintervaller + 30 sekunders vila, löpning med stavar, mjölksyra here i come! och träna det kan ni ju försöka stoppa mig ifrån . . .

http://www.youtube.com/watch?v=BqSXNKMSPSE

Inga kommentarer: