" Det är det här som gör det värt att hålla på"

Skön dag idag, riktigt fin!

Tjena kexet ! står du här och smular? Torrhumor.se

Nu har man slitit sig igenom dagens 2a intervallpass, blev som sagt 20 stycken 70/20 intervaller upp mot Lugnet och vidare mot Österå och något slit var det ju egentligen inte för det kändes riktigt jävla bra. Det bästa intervallpasset denna veckan iaf, hade väldigt bra tryck i stavarna för att vara lille mesige mig, om det hade å göra med att jag körde med lite nya " rör" och lite kortare sådana låter jag var osagt. Näe men om vi lägger allt babbel åt sidan för ett tag, så har kroppen hitills svarat positivt på denna fartvecka, bra tryck och driv överlag, dock så räknar jag med att morgondagens pass blir lite jobbigare och framåt helgen ska jag knacka på källardörren igen.

Helt enligt plan, ner i källaren , vara där i 2 veckor framåt och sen släppa upp träningen för att få en så kallad "superkompensation", ett program som förhoppningvis på kort sikt gör formen bättre och på lång sikt höjer upp min maxkapacitet. Men måste erkänna att det darrar till lite i tävlingsnerven då och då, vintern får gärna komma snabbare än väntat, det gör den iof eftersom jag nästa vecka åker hem ett par dagar och laddar med lite fin träning på hemmaplan innan det blir en helgtur med min klubb Garphyttans IF till skidtunneln. Något som jag ser framemot riktigt mkt!

Imorrn väntar dock 2 nya intervallpass innan jag på Torsdag kör lite lugnare träning å vilar helt Fredag pågrund av mkt plugg, för att sedan framemot helgen avsluta denna fartvecka med ytterligare 2 intervallpass å lite annat smått och gott. Sammarbetspartners vare ja , dom gör jag ett inlägg om imorrn så att ni läsare får något att fundera på över natten, ni har svalt betet likt en abborre men imorrn håvar jag upp er . . .

Intervallpassen imorrn kommer bestå av ett av de värsta mjölksyrepassen jag vet, 20st 1minutsintervaller ( 30 sek vila) maxlöpning med stavar och på eftermiddagen blir det stakintervaller.

Bjuder på lite bilder från vintern innan jag avslutar detta inlägg , Kilsbergen är bra fint ibland!







200 läsare de senaste dagarna, jo man tackar! Kul!

Rubrikens historia , riktigt skön video av lite skidåkarboyz förövrigt http://www.youtube.com/watch?v=kodpnYucitA

Over and out
/ JH

1 kommentar:

Carl M sa...

Kolla inte tagsen på videon du postade...