Sweet Sunday.

Idag har jag unnat mig en sovmorgon, riktigt skönt att få vila ut kropp och knopp ibland och fylla på med ny energi, för att just sova måste väl vara den bästa återhämtningen som finns.

Har vaknat upp till en lite gråmulen morgon här i Falun men det är inte kallt i luften tyvärr, utan eftervärmen efter den kanonsommar vi haft ligger kvar och den där riktiga höstkänslan har inte infunnit sig än tyvärr. Träningsmässigt så har jag ett lugnt schema idag och kommer så ha i några dagar för att återhämta mig och hämta hem all kanonträning jag genomfört, det ska bli skönt att kunna ge sig ut och fokusera på lugn och fin åkning , för även om träning är det bästa jag vet så har de senaste dagarna varit tuff för både hjärta och hjärna.

Det är både mentalt som fysiskt jobbigt att pressa sig så hårt ,så många gånger på så få dagar, att varje gång ställa in sig själv på att pressa dig så hårt du kan trots att kroppen skriker om vila. Men idag blir det ingen maxpressning på kroppen utan idag blir det 1 lugnt och fint AI pass med dom klassiska rullskidorna upp mot Lugnet området och vidare mot Skuggarvet och Högbo, en sträcka med riktigt fina åkbackar som jag ska försöka utnyttja och slipa lite teknik. På eftermiddagen avslutar vi denna vecka med ett Allmänstyrkepass och lite skön jogg och stretch.

Det var väl allt för nu, ha en kanondag så hörs vi senare!

Chapp!

Inga kommentarer: