Helt okey i spåret, grym i köket!

Hallå folket, hoppas ni har en skön Fredag!

Skidåkning handlar ju i mångt och mycket om att hålla sig frisk och skadefri så att man kan genomföra den träningen man vill och har planerat och givetvis för att kunna tävla, något som dock inte är helt lätt. Jag själv har dock hitills i år lyckats bra då jag inte har varit sjuk sen i Februari, men har på sistone känt att det troligtvis är min "tur" snart . . .

Men idag slog jag nog huvudet på spiken och bestämde mig för att hålla mig frisk minst ett par månader till, så fredagskvällens middag blev en kryddstark liten sak. Det är ju nämligen så att jag är en helt okey ( än så länge siktar på en positiv utveckling) skidåkare, men talangen den sitter nog f-n i matlagningådrorna. Ja jag erkänner det, jag är en riktig jäkla mat-tant i grund och botten, men det är riktigt kul och en positiv fördel att kunna laga lite olika käk när man ändå är en storätande skidåkare.

Drog ikväll ihop en riktigt kryddstark Thai inspirerad nudelsoppa med kyckling, innehöll både chili, vitlök, ingefära och lime så nu räknar jag med att vara frisk åtminstone fram till jul. Lägenhetskompis A2 föreslog att jag skulle lägga upp receptet här på bloggen, men det behåller jag för mig själv alternativt att ni läsare bjuder in er själva på middag ;).

Imorrn är det två nya intervallpass som gäller, hoppas på en fin avslutning på denna fartvecka, känner dock träningsvärken komma smygande från dagens övningar . . . Näe nu är det film på G, hörs imorrn pojkar och flickor!



Före

Bättre combo får man leta efter

/ JH

Inga kommentarer: