Passet då racertanten kom till byn!

Tjopp!

En trött och lite smått skakande hultinare sitter vid tangentbordet, en sån där skön känsla som infinner sig när man tagit ut sig totalt , och det fick jag verkligen göra nu på eftermiddan.

Körde stakintervaller i pyramidform, från 1till 5 minuter långa och ner till 1 igen, sammanlagt 25 stenhårda och härliga a3 minuter. Körde passet tillsammans med SK Ringens stolthet Johan Herrman och fick på så vis riktigt bra sparring, sparring hade vi även av en glatt cyklande äldre dam i början. 30 sekunder innan vi skulle starta våran första intervall ( 1minut) så cyklade hon förbi i en jäkla fart, när vi sedan avverkat våran intervall var vi ikapp henne, men eftersom vi vilade hälften av intervalltiden så fick hon hela tiden längre försprång.

Å det ska jag säga er, äldre damer på cykel är inte att leka med! Likt en förföljd älg i oktober månad cyklade hon på, men lagom till att vi hade kört våran 4 minutersintervall så gav hon sig och svängde av, skönt! För henne eller för oss låter jag vara osagt . . .

Min egen känsla på passet var till en början bra, särskilt på de korta intervallerna kunde jag ha bra tryck och var fräsch å alert, men när det började närma sig slutet av passet fick jag slita rejält för att hålla farten uppe, det finns helt enkelt inte så mkt energi kvar i muskelfibrerna att jobba med efter 6 intervallpass. Men nu har jag avklarat 3 dagar med dubbla intervallpass och kan nöjd ta en dag imorgon med lite lugnare pass . Vilket blir ett distanspass av något slag och maxstyrka i fridrottshallen.

Min pulsklocka, då jag inte fått tillbaka den jag använder från Intersport, men med eltejp funkar allt

Även A2 var trött efter passet, skönt det iaf!

Nu ska jag sjunga loss lite i duschen innan det blir en fin promenad till närmaste matbutik, ha en skön kväll!

/ JH





Inga kommentarer: