2 down 6 to go/ skidsport.com


Go kväll alla där ute i stugorna!

Senast vi hördes av var tidigt imorse och nu är klockan 17:14 och ännu en härlig träningsdag är avklarad, skoldag ochså för den delen. Under dagen har jag åter igen varit på en läsning i kursen tredimensionellt ledarskap, en riktigt intressant kurs där jag får lära mig mkt om olika perspektiv på ledarskap osv, riktigt bra att ha om man som jag siktar på att bli elittränare inom skidåkningen om nu min egen karriär inte skulle lyckas.

Men men nu skippar vi skolan och snackar träning! Har nu på eftermiddagen avverkat mitt 2a intervallpass denna dag, körde 10 st 2 minutersintervaller stakning, MAX, med kort vila emellan . Körde ju som ni rutinerade läsare vet löpning imorse och nu lät jag benen vila och la fokus på överkropp. Ett fint pass där jag bombade runt på vägarna längs sjön Varpan här i Falun, kroppen kändes återigen alert och fräsch å jag kunde maxa på för allt vad stavarna höll och som så skönt var så höll dom idag . . .

En riktigt fin dag och start på min "Fartvecka", lyckades bra med det jag ska lägga fokus på under veckan, nämligen att verkligen hålla farten uppe och ligga på en hög intensitet med god teknik. Imorrn är det 2 intervallpass+ styrka som gäller, RAIIIF 8x3 minuter på morgonen och klassiska rullskidsintervaller på eftermiddagen i backarna upp mot skuggarvet. Korta intervallpass med hög intensitet helt enkelt , nästa vecka blir dem längre och mer tröskelliknande . . .

Får även tacka skidsport.com som idag gjorde lite smygreklam för min blogg, tack!
Och ni som är nya läsare och undrar vad fan jag håller på med den här veckan kan ta en kik här
http://team-jh.blogspot.com/2010/09/bilden-far-symbolisera-nasta-vecka-tja.html
Ha en grym kväll, hörs imorrn. Over and out!


/ JH

Inga kommentarer: