Fullt ös medvetslös!

Bilden får symbolisera nästa vecka

Tjao!

Sköna söndag fortlöper fint, det är " ganska så ganska så nice" att ta det lite lugnt ibland, men lite saker har jag hunnit med iaf, bla annat planeringen inför nästa vecka som kommer se ut såhär!

MÅN LAIII 5x4 MIN / RAIIIK 10x2MIN (ÖK)

TIS RAIIIF 8x3 MIN / RAIIIK 20st 70/20 + Allmänstyrka-Jogg

ONS LAIII 10x1MIN( X2) ( med stavar, extrem mjölksyra) / RAIIIK (ÖK) stege 1-5 minX2

TOR RAIF 2,00 / Allmänstyrka (MS) - Jogg

FRE VILA / VILA

LÖR RAIIIF 3x5+3x4MIN / RAIIIK 4x4MIN

SÖN MTB 2,00 / Allmänstyrka- Jogg

17 timmar, 8 intervallpass, 180 minuter AIII, 3 styrkepass, så ser i korthet min kommande vecka ut. All fokus kommer ligga på intervallpassen där jag kommer ligga på riktigt hårt för att pressa mig och min kropp, min egen erfarenhet av fartveckor är positiv och ja hoppas att jag även kommer kunna säga det efter denna.

Den här 4 veckors perioden skall vara lite lugnare och därför minskar jag antalet träningstimmar från 80-65 och lägger mkt fokus på intervallpassen då jag tycker att känslan på dom börjar bli viktigare å viktigare då säsongen närmar sig.

Alltså denna perioden kommer se ut som så, Fartvecka+ Vanlig Hårdvecka+ Vanlig Hårdvecka+ Lugn vecka, ni som är intresserad över hur hård och lugn veckorna ser ut, kan leta er tillbaka till ett av mina äldre inlägg där jag beskrivit dessa. Meningen är att jag nu under fartveckan ska ligga på riktigt hårt på intervallerna för att under de övriga ligga på tröskelfart och förhoppningen är att jag ska ha en riktigt bra känsla i kroppen/formen under den lugnare veckan, en mix som brukar funka fint.

Kommer även lägga in 1 MAXSTYRKEPASS varje vecka för att stärka upp kroppen inför vintern, fokus kommer där ligga på tunga vikter och väldigt få repitioner då jag av erfarenhet har väldigt lätt att lägga på mig muskler vid mkt maxstyrka. Något som jag inte vill ska hända denna gången, det är bra med muskler men man måste kunna syresätta dom oxå!

Det var väl allt antar jag, ställ gärna frågor, synpunkter,kommentarer om ni har lust för det!

Nu ska jag ut i det fina vädret med lite musik i öronen, hare kung.


Inga kommentarer: