Jobbigt så inih---te!

Gokväll gott folk!

Puuuh, det är har varit en riktigt tuff dag, sen sist vi hördes av så har jag varit inne i stan en sväng och hämtat ut en ny pulsklocka, pluggat litegrann och kört 2 träningspass till.

Dagens intervallpass körde jag på de klassiska rullskidorna, har varit lite öm i ett knä ett tag så fick tyvärr avstå att köra löpintervaller med min grymma klubb Garphyttans IF, men men man får ju lite gött umgänge och träning med dom i helgen så jag hoppas att de inte blev allt för ledsna.

Intervallerna körde jag i en backe som går upp mot slalombacken Storstenshöjden här i "hyttan". En riktigt tuff åkbacke med rejäl lutning som tar ca 5 minuter i tröskelfart, fördelen med denna backe är att den ligger nära, ca 75 meter från huset vilket är perfekt. Vill man leva som träningsgalen skidåkare här i Kilsbergen så kan man nog inte bo så mkt mer perfekt än vad jag gör, 2 fina intervallbackar för rullskidor 75 respektive 25 meter bort, Ånnabodabacken ca 950 meter bort och slalombacken ca 1,2 kilometer bort, jag kan inte klaga direkt!

Körde uppför backen 9 gånger idag, 8 gånger på mellan 4,50- 5,00 och en lite längre intervall på ca 8 minuter, avslutade sedan passet med 2 x 2,5 minuts stakning, så sammanlagt fick jag ihop 50 fina intervallminuter. Men idag var det ingen dans på rosor utan jag fick slita rejält de första intervallerna, riktigt seg och stum men det blev bättre mot slutet och då tyckte jag att jag kunde bomba på rätt friskt, det var den känslan jag ville ha på dagens pass och det betyder att jag ligger bra till vad gäller träningsplaneringen.

Fortsatt sliten som jag ska vara men med en helt ok känsla ändå, förhoppningen och planen är att jag fortsatt ska vara lite tung och seg i kroppen då jag ligger på hårt med träning för att sedan framåt viloveckan släppa upp lite och piggna till.

Avslutade sedan kvällen med att köra allmänstyrka, 40/20 x 45. Så nu sitter man go och glad här i soffan och kan vara nöjd med dagen, bra genomförda pass och de 5 timmarna samlades ihop. Skönt! Ha en fin kväll så hörs vi imorrn då Spänst/snabbhet och distans står på schemat och ja just det . . .. plugget;)

over and out!

/ JH

1 kommentar:

Fritz sa...

Svårt att tro att du var seg i början när jag såg hur du piskade på de sista vändorna!