Summering av veckan+ ny sammarbetspartner








Tjena tjena!

Ja sen sist jag satt här och skrev så har en fin och lugn dag flytit på, har tränat och gjort lite småsaker som man lätt samlar på sig och låter vara, tvätta t.ex.

Träningspasset blev som jag redan avslöjat ett lugnt och fint a1 pass med de klassiska rullskidorna upp mot Lugnet och de fina åkbackarna uppemot Högbo, Kårestugan och Skuggarvet. Kul med lite nya träningsmarker att utforska, åkningen varade i ca 1,30 innan jag rullade hemåt och avslutade veckan med ett lätt styrkepass 30/30 i 20 minuter. Kroppen kändes ändå helt okey idag, även om jag är sliten muskulärt och särskilt i benen. Här nedan följer lite snabbfakta från träningsveckan som gått.

Tid 18 timmar, pass 13 st, AIII pass 8, Effektiv AIII tid 180 min, 3 styrkepass.
Som jag redan sagt i tidigare inlägg är jag inne i en lite lugnare 4 veckorsperiod just nu vad gäller mängdträningen, planen är att få ihop ca 65 timmar innan vi i nästa period kommer stegra träningen igen ( ca 80-85) , de två kommande veckorna kommer även de vara hårda men antal intervallpass något mindre, efter de två hårda veckorna kommer jag sedan ha en lugn vecka återigen.
Nästa vecka kommer ligga runt 17-19 timmar i träningstid, 3 AIII pass med fokus på långa intervaller, 3 styrkepass och ett spänst/snabbhet. Ska även med till klubben nästa helg för att glida runt på lite riktig snö och förhoppningsvis känna lite på de nya laggen, schemat inför nästa vecka kommer i stora drag se ut såhär . . .
Måndag Vila/Vila
Tisdag Vila/Vila
Onsdag AIII / AI + AS
Torsdag Snabbhet/spänst / AI
Fredag AIII/ AI+AS
Lördag AI/AI
Söndag AIII/AI+AS
Tanken är att jag fortsatt ska ligga på hårt i träningen, men intervallpassen kommer ligga på tröskelfart, dels för att variera lite och få längd i dom, en blandning som jag tror på och förespråkar. Har även nu under eftermiddagen fått klart med ännu en sammarbetspartner i min satsning mot toppen, kul, riktigt kul! Mer om det i nästa inlägg :)
Idag har även mitt älskade ÖSK match mot de förra järnkaminerna DIF, de förra säger jag eftersom dom nu är ett loserlag, vid vinst ser det mkt ljust ut vad gäller europaspel nästa säsong för de svartvita , så jag som är ett inbitet ösk fan sen barnsben får ingen lugn eftermiddag.
Vi hörs gott folk, over and out
/ JH

Inga kommentarer: