Det värsta träningspasset någonsin!!!

Casco SX30

Näe jag skämtar ju såklart och det bör ju ni rutinerade bloggläsare veta eftersom ni läste gårdagens inlägg och vet att jag har 2 vilodagar nu.

Men livet består ju inte bara av träning och tävling tyvärr, eller det kanske är tur det eller hur man nu ska se på saken. Men för att återkomma till mitt egentliga huvudämne i det här blogginlägget så har jag idag haft skola . . .. och det rejält, för från klockan 10 till klockan 17 så har jag suttit på samma stol i samma föreläsningssal och haft föreläsning, förutom lunchrasten då. Vi har nämligen två intensiva dagar i skolan där vi ska avverka 6-7 föreläsningar på 2 dagar inom flerdimensionellt ledarskap, det är flera olika idrottstränare som föreläser inom sitt ämne och som vi sedan ska sammanfatt i en inlämningusppgift på slutet av veckan.

Som tur är så handlar det om idrott vilket gör det riktigt intressant men samtidigt lite drygt efter ett par timmar, man skriver hela tiden så pennan glöder och försöker få in all information i stubben där håret fäster och efter ett tag blir det som att åka rullskidor offroad i 2 meter snö, det går lite trögt. Men men, 16 a4 papper med info, 6 timmar och en hel del träsmak i röven senare är vi klara för idag och jag måste erkänna att vilodagarna är rätt så perfekt planerade då jag känner mig lika alert som en fluga som just träffats av flugsmällan.

Träningsmässigt händer det som sagt inte så mkt, utan jag låter kroppen återhämta sig i lugn och ro innan jag på Onsdag bombar igång igen. För att glida över på något roligare så fick jag en leverans från BJsport.se när jag kom hem idag, det gjorde min dag, tack grabbar! Brillorna sitter extremt skönt och jag ser framemot att testa dom i träning/tävling, återkommer med en rapport om det senare.

Allt för nu, ha en kanonkväll, chapp!

/ JH

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du trivs med ämnet. Känns som en god förutsättning för att det ska gå bra.
Själv sitter jag på samma stol 8-17, varje dag. Men jag klagar inte heller. :-)
/Fritz

Anonym sa...

Det är kul att äntligen läsa något man är väldigt intresserad av . Härligt härligt men du är ju strong som tur är, grattis till 3e platsen förresten:)

/ JH