Fint distanpass med inslag av "Lambi"






Tjena Sverige!
Efter en skön natts sömn och ett oslagbart uppvaknande i sin egen säng i pojkrummet hemmavid så drog jag imorse iväg på ett fint distanspass här på hemmaplan i g-hyttan.
Var riktigt skönt att ge sig ut i den kalla höstluften med "kung bore" smilandes imot en i dag då det var sol, Planen var 2 timmar i lugn och fin distansfart med inslag av impulser, gav mig iväg bort mot Ånnabodabacken och avverkade den långa och fina backen upp till Kilsbergens eget lilla Bruksvallarna.
Kändes till en början lite segt och stelt vilket var förväntat då kroppen brukar kunna "såsa" till sig med 2 vilodagar, men 2 dagar som kroppen verkligen behövde efter förra veckan. Piggnade dock till rätt så snabbt och kunde avverka ett fint pass uppe på rullskidbanan runt Ånnabodasjön innan jag rullade hemåt igen efter 2 fräscha timmar. Rullskidbanan var lika fin som vanligt, var i stort sett ensam förutom några spösvingande fiskare.
Men tyvärr har ju kommunen eller vilka som nu sköter det där valt att ha får gåendes däruppe för att beta av gräset runt sjön, vilket medförde att 200 meter av banan nu var en fårhage perfekt placerat i utförsbacken, men men det var bara att bomba på som Herrman Maier mellan "ullklumparna".
Givetvis hade dessa "ullklumpar" gjort NR 2 längs hela vägbanan vilket säkerligen smörjde upp lagren på rullskidorna rejält då det vart tyst som en flock nunnor, väl hemma så plockade jag isär lagren och som tur var fanns det inga rester av NR 2 kvar utan det var bara att skölja av. Annars hade jag nog åkt upp och skaffat mig några lammstekar alternativt några rullar Lambi . .
Kroppen kändes fin och ikväll får jag se hur det känns på riktigt då det väntar intervaller och styrka. Allt för nu, hörs senare!
/JH

Inga kommentarer: