Waiting on a sunny day

Godmorgon, sitter återigen på Hudiksvalls tågstation för att resa söderut och hemåt mot Örebro efter en fin liten snabbvisit här uppe i Hälsingland. Umgänge med fina vänner och lite middagar har avverkats och det har varit riktigt fint, tyvärr så har ju kroppen opassande nog inte helt och hållet varit med på noterna utan jag har fått ställa in lite planerad träning här uppe. Det har blivit ett litet break helt enkelt, men idag så känns det som att förkylningssymptomen är påväg att släppa så ikväll blir det nog ett lättare löppass, dels för att känna på kroppen men även dels för att känna på de nya skorna som bara ligger och väntar på mig. Är kroppen tillräckligt fräsch ikväll så rullar vi igång som vanligt imorgon förmiddag och avverkar ännu en kvalitetsvecka . . . .


Annars så känns det som träning flyter på fint och jag tror och hoppas att jag höjt mig ett snäpp iaf träningsmässigt, har som det känns börjat jobba med de målen jag satt upp på ett bra sätt nu i början och tex överkroppstyrkan har ökat. Nu kommer det bli ännu mer ökat fokus på träningen ett par veckor, för även fast lite småresor som denna egentligen inte är någon stor grej så är det ändå lätt att dra på sig onödiga sjukdomar och liknande då det är mkt folk och andra slags bakteriehärder på tågen ;).

Men nu är det dags att hoppa på tåget hem mot Örebro för att sedan i eftermiddag bevittna det allsvenska mötet Örebro-Elfsborg.

Inga kommentarer: