2 dagar intervall




Efter gårdagens smått oseriösa inlägg så är jag back on track idag, gårdagens träning var dock helt seriös och jag plockade ihop 4,5 fina timmar. Förmiddagspasset bestod av ett crosspass, 1 timme stakning och 1,15 skejt. På kvällen sprang jag sedan en underbar runda i först sol och värme och sedan i ett underbart hällregn, kroppen känns fortfarande pigg men man är väl inte helt hundra fräsch nu när veckan går mot sitt slut. Och det är 2 stycken intervallpass som kommer vara veckans slut, ett idag och ett imorrn och det är just den där hårda träningen jag behöver, mkt intervall. Jag har nog helt enkelt tränat lite för mesigt tidigare och måste nu upp ett snäpp.

Idag blir det ett pass som efterliknar en traditionell sprinttävling, med 4 maxheat x4 minuter och med 5 minuter vila emellan. Imorrn blir det 5x10 stakning med 2 minuters vila . Nu är det bara att ösa.

Inga kommentarer: