Vasaloppet 2012?

Godmorgon. Har nyss vaknat upp ur en god natts sömn och ska snart kliva i löpardojorna för att avverka ett 45 minuters a2 pass så här på morgonkvisten innan jobbet, jobbar som jag just nu gör 2 gånger i veckan under sommaren känns ganska perfekt både vad gäller det ekonomiska och det träningsmässiga. Dock så är det 2 slitsamma dagar där man får känna på verkligheten med 9 timmars jobb och dubbla träningspass, är imponerad av de personer som kör det upplägget 5 dagar i veckan året runt, för just nu tycker jag det är tufft och då jobbar jag ju inte ens heltid . . . .

Gårdagens träning blev som planerat intervaller på kvällen och det på rullskidorna i stakningsform, stakningen som jag som sagt lägger rätt så mkt fokus på nu och som förövrigt känns helt rätt, jag behöver bli både starkare och tekniskt bättre i stakningen för att kunna spara mer energi under långloppen, så det känns som ett helt rätt steg i min träning som jag kommer få nytta av i vinter. Intervallerna som jag körde var 2 stycken långa historier i så gott som maxfart, först ett stakrace på 20 minuter upp mot Ånnaboda och sedan en kortare variant på 7,5 minut upp mot Storstenshöjden. Det kändes bra och det känns som att jag kan ligga på bra i stakningen och det finns alltid lite extra att plocka ut trots att jag är trött eller har stakat under lång tid. Kanske blir det Vasaloppet i vinter ändå . . .
I eftermiddag blir det ett pass på skejtskidorna och sedan är jag ledig från jobbet i ett par dagar vilket medför att vi ökar upp träningen några snäpp.

Inga kommentarer: