Sveriges Idrottsstad - Örebro!

Inte helt oväntat eller oförtjänt i mina ögon men säkert väldigt överraskande för folk ute i stugorna i övriga landet. För det är många som skrattar eller blir fövånade de få gånger man själv sagt att Örebro är en väldigt bra stad vad gäller idrott, allt från skidor och orientering i individuella sporter till lagsporter såsom fotboll och hockey där staden har lag i högsta serien i nästa varje sport. Men ett kul kvitto att staden är på gång, watch out! Och särskilt skidåkningen känns som att den är på gång i länet och inte minst i klubben, Garphyttans IF en av Sveriges mest talangfyllda klubbar brukar jag säga, kan låta kaxigt men så är det faktiskt . . . .

För egen del så blir det tyvärr ännu en vilodag då jag trots allt är lite förkyld ändå, även fast jag själv försöker ignorera det så är det bara att bita i det sura äpplet och vila. Men det gäller att vara smart, även fast jag missar värdefull träningstid de här dagarna så är det iaf bättre än att dra på sig något värre och tappa fler veckor. Träningen har ju börjat fint under sommaren och det har känts bra, men nu kommer det ett litet hack i maskineriet tyvärr, men samtidigt kanske det är bra att få ett litet break . . .

Ill be back.

Inga kommentarer: