På gränsen

Vilket härligt pissväder det var idag då, 5+ och spöregn, men men med vetskapen om att det snöar i de norrare delarna av Sverige och min gamla hemby för 5 år Bruksvallarna så gör inte regnet så mkt faktiskt.

På gränsen ja, nu börjar kroppen bli rejält sliten och när den är det så brukar ett bra tecken vara näsblod och det kom i morse, jag börjar närma mig gränsen på vad kroppen klarar av. Men det är bara 3 pass kvar innan ett par vilodagar och en lugnare vecka, så nu kör vi, jag och min kropp.

Om några minuter är det dags att ge sig ut för att bomba av ett stakintervallpass, 4x12,5 minuter står på schemat och förhoppningen är att knäcka överkroppen totalt, kommer köra intervallerna som så många gånger förr upp mot skuggarvet för att få lutning och längd på intervallerna. Har aldrig stakat i intervallfart uppför just på den här sträckan så det ska bli intressant, näe nu slänger vi i oss frukost och beger hos ut, på eftermiddagen blir det ett allmänstyrkepass i friidrottshallen och lite bildbevis kommer kanske då!

Inga kommentarer: