Dags att ställa sig på startlinjen igen!

För ännu en härlig träningsvecka, efter att ha fått känt på lite riktiga lagg i Torsby så är motivationen och inspirationen på topp inför de veckor som det är kvar inför säsongstart, det är inte länge kvar nu!

Och eftersom jag som vanligt inte har något att dölja eller hemlighetshålla ( förutom ett par speciella pass) så kommer här veckans schema . . .

Mån Vila/Vila
Tis RAIIIK 4x10 min / AS 0,30+ Jogg
Ons RAIF 2,00 / RAIK ÖK 2,00
Tor LAIII me stavar 0,40 / Maxstyrka+Jogg
Fre LAI- Snabbhet/spänst
Lör RAIIIK ÖK 0,40/ LAI+AS
Sön RAIF 3,00

En fin och gammal hederlig hårdvecka med ca 20,5 timmars träning, bara å kötta på!

Ställ gärna lite frågor eller kom med lite kritik om ni har lust, det blir så mkt roligare då :)
Nu blir det lite soffhäng innan John Blund kommer på besök, hare!

/ JH

2 kommentarer:

Tobias B sa...

tjena joel! va kör du för snabbhet/spänst?

Joel Hultin sa...

Tobias B: Kul att du frågar!

Jag kör ett litet speciellt pass som fokuserar mkt på explosivitet, särskilt benen, i stora drag består det av först en snabbhets del som med fördel kan köras på rullskidor/skidor. ( uppvärmning 20 minuter, 3 stegringslopp, 12x20 meter , 6x60meter, 3x100 meter, 8x80 meter, 2x200 meter)

Spänstdelen brukar jag variera mellan att köra "trappespenst" alternativt ett "vanligt" spänstpass där jag kör 10 stycken olika hoppövningar, varje övning består av ett set på 6-8 hopp som man kör 2 gånger.

Både spänst och snabbhetsdelen kan man även köra som enskilda pass.