Ett He----te från start till slut!



Ooooh dagens intervallpass var inte och leka med, detta visste jag dock såklart inte på förhand när me and a2 cyklade iväg upp mot Stångtjärns heta elljusspår och dess backar. Löpintervaller med stavar stod på schemat för mig och vanliga intervaller för A2 och hans axel, väl uppe vid Stångtjärn bombade vi igång och jag fick slita från första stavtag, ja jag hade ju stavar så jag kan kan kalla det stavtag, benen var rejält slitna och ville helt enkelt inte vara med och leka idag.

Men det gav jag fan i och bara körde, passet vi avverkade var ett pyramidintervallpass uppför de härliga backarna på elljusspåret, vi körde följande intervaller, 1-2-3-4-5-5-1-2-3-4-5 + 5x1 och hälften vila. Dvs 1 min A3= 30 sek vila, sammanlagt fick vi ihop 40 sköna intervallminuter där jag personligen låg och pendlade på en puls mellan 185-195 slag i minuten under hela passet. Det jobbigaste för dagen var dock mjölksyran som redan från början var rejält hög och fortsatte så under hela passet, det märks att kroppen börjar säga ifrån nu men nu är det inte många dagar kvar innan viloveckan . . . .

A2 hade även med kameran och dokumenterade det hela vilket resulterade i ett litet filmklipp, imorrn är det ett kombinerat löp å spänstpass på schemat, hörs då!

Arrivederchi! Forza ÖSK!

/ JH

Inga kommentarer: