Örebro Sveriges Idrottstad Nr1 ???



Det ser nämligen ut att kunna bli så vad gäller tävlingen och omröstningen av Sveriges idrottstad nr 1, det är nämligen bara Örebro och Göteborg kvar. Och tittar man på breddidrott kontra invånarantal så slår Örebro götet på knockout . . . .

Gårdagens eftermiddagspass kändes helt okey, stakade en fin runda i sommarvärmen och bättrade på pulsbandsbrännan en hel del, man blir dock snabbt lite matt i värmen och det gäller att hela tiden fylla på med vätska.  Idag skulle jag som planerat köra stavgångsintervaller men då jag vaknade upp med lite snorighet så avvaktar jag utgången och ser vad som händer, känns inte så hett att dra på sig något större nu när all viktigt träning ska läggas, så om allt går enligt plan så är det ingenting utan jag får bara göra en mindre justering av schemat och köra intervallerna imorrn. Peppar peppar ta i trä!

Förövrigt så reser jag norrut idag upp emot Lightvalley för att göra en snabbvisit där och förhoppningsvis även träna med stjärnan Tom Ankerstål från Hybo Aik, visiten blir dock kort och redan på Söndag lunch är jag tillbaka i Örebro för att återse lite sköna Bruksvallsbor som rest ner för att se det allsvenska mötet Örebro - Elfsborg. En fullspäckad helg i sommarvärmen alltså. Ha de fint!

/ JH

Inga kommentarer: