Vad gör man egenligen!?

Vad fan håller man på med??? kom jag på mig själv att tänka då jag stod i duschen efter veckans sista pass som förövrigt var 1 timme cykel + 60x40/20 statiskt styrka, fick nämligen en skön impulstanke då jag stod och sammanfattade en fin träningsvecka för mig själv. Jag har tränat 25 timmar, 25 timmar,  är kanske inte så mkt i sig, för även jag och tusentals andra har tränat så mkt mer, men om man tänker i ett större perspektiv så är det lite fascinerande. Jag har alltså tränat mer än ett helt dygn, en vecka består av 7 dagar och jag har alltså varit i rörelse/tränat non stop i en av dessa dagar, det är ju helt sjukt egentligen .

Ett helt dygn, jag och min pulsklocka. När vanliga svenssons eller "normala" människor kanske tillbringar ett dygn med att sova, umgås med familj, äta, kolla på tv och hinner med massa andra saker under ett dygn, vad har då lilla jag gjort. Jo jag har gjort 1 sak, jag har tränat, TRÄNAT, fattar ni hur sinnessjukt knäppt det låter. När någon utomstående person som kanske räddat en barnfamilj i norra afrika under en vecka, kommer fram imorrn och frågar vad jag gjort den gångna veckan så kan jag ju
bara svara, "jo jag gjorde ju en hel del, jag tränade ju en ett dygn där i början av veckan, vilade en dag, åt litegrann, tränade lite till". Nog fan är det lite imponerande att träna ett helt dygn, men det är ju inte direkt som att rädda en barnfamilj i afrika . . .

Dessutom tränar man ju inte direkt för att rädda världsfreden eller någon annans skull, näe man är ju egoist. Det räcker ju inte ens med att man dissar massa personer och inbjudningar och annat för att man istället ska träna, utan man går ju ännu ett steg längre och tränar enbart för en egens skull, inte någon annans skull utan enbart för sitt eget välbefinnande, snacka egoistiskt! Ja det är fan tur att man inte är tillräckligt funtad i huvudet eller har kommit på vad man håller på med, för då jäklar skulle man bli deprimerad . . .

Men men kul är det iaf och ger väldigt mkt, och tur är väl det! Men imorrn ska jag ha vilodag och då ska jag göra allt möjligt förutom att TRÄNA.

Ha en fin kväll.

/ MVH En något smått störd JH

Inga kommentarer: