Tillbaks till verkligheten

Vilket betyder att jag ska beta av en dag på jobbet under en sån här sjukt fin och solig sommardag, känns väl sådär sexigt. Men samtidigt ska jag inte klaga, är man ingen skidåkare av högre rang så att man kan leva på det man gör, så är det här verkligheten, finns alltid dom som har det värre . . .

Men visst är det tufft att kombinera jobb och träning, inget snack om saken, men jag är bara en av flera tusentals som gör det. Som sagt, verkligheten! Vilodagen igår satt verkligen bra, fick ladda upp batterierna med ny energi och koppla bort träningen vilket är skönt men ändå svårt för en fåne som mig. Men idag är det dags att starta upp en ny träningsvecka inriktad på kvalité och fart och som kommer se ut som så . .

Tis:AS 30/30x45+jogg.
Ons: la3 med stavar/ra3f 4x4
Tor: raik 3,00 +ms/ sga3
Fre: La1 2,00
Lör:vila
Sön: a3 + jogg/stretch

Som sagt, kvalité, fart och överskott genomsyrar veckan och träningstiden ska hamna på ca 15 timmar, tillskillnad mot föregående mängdvecka då jag körde 25. Avslutade ju nyss en 75 timmars period som jag överlag är nöjd med och som kändes fin. Nu inleder jag en ny där ca 85 timmar ska avverkas på 4 veckor. . . Men men, nu jobb!

Inga kommentarer: