Motbakkeintervaller

Blir lite dåligt med fantasi och variation vad gäller skrivandet på denna sida nu under sommaren, för så mkt mer spännande än sommarträning händer inte och dessutom  är det lite svårt att skriva särskilt varierat då träningen är mångt och mycke densamma hela tiden. Nämligen hårt och mkt . . .

Nu tidigt imorse innan frukost när vägarna och skogarna fortfarande var orörda var jag uppe och körde ett varmt men fint intervallpass, löpning med stavar, absolut max, 9 drag i motbakke. Att sedan komma tillbaka och klockan inte ens slagit 8:30 är riktigt livskvalité för en skidåkare, man få mkt tid över och det är lång tid kvar till nästa pass. Passet i sig kändes rätt bra och jag tror jag börjar samla på mig lite energi efter förra veckans mängdvecka, men denna vecka är det fullt fokus på intervallpassen som gäller för att genomföra dom på ett så bra sätt som möjligt. Om jag vill ta ett steg som skidåkare så måste jag utföra dessa pass så optimalt som möjligt . . . .

Ikväll åker jag rullskidor hem från jobbet och det blir ett klassikerpass, nämligen 2 timmar skejt med 4st 4 minutersintervaller, 1 var 20e minut. Ett bra pass som efterliknar långlopp litegrann. Nu ska jag avnjuta en god frukost!

Inga kommentarer: