Sommaren är underbar!

Halloj i värmen, hoppas att allt är fint med er läsare och att ni njuter tillfullo av solen och det fina vädret som infunnit sig över svedala för tillfället, för egen del så tycker jag inte att man kan få bättre träningsväder så här års och det är inga problem att tömma vätskebältet och lite därtill under passen.

Under gårdagskvällen var det riktigt varmt här i Pennybridge med omnejd då jag inledde mitt 2 timmars skejtpass med 4x4 intervaller inlagt var 20e minut, uppemot 32 grader visade tempmätaren när jag lämnade Behrn Arena. Men hade vätskeladdat rätt rejält som tur var och passet gick fin fint att genomföra, själva sträckan mellan Örebro och Garphyttan är relativt platt, förutom den sista biten, så merparten av de 4 intervallerna körde jag på platten. Något som kanske inte händer så ofta men som jag tror var bra att jag fick göra igår då det ofta är på platten jag kan tappa ett par sekunder då jag får svårt att hålla farten uppe. Men igår fick jag träna på detta och bomba på friskt på 4ans växel och jag tyckter det kändes bra, framförallt sitter tekniken relativt bra . . . .

Då jag körde 2 tuffa intervallpass igår och fick lite ändrat jobbschema nu sista biten under veckan så gav jag mi själv möjlighet att planera om lite för att få ut ännu mer av de intervallpass som är kvar. Planen var att nu på morgonen köra stavgångsintervaller uppe i höjden, men detta pass bytta jag plats med mot fredagens distanspass, vilket betydde att jag idag körde distans och imorgon intervaller med en ännu fräschare kropp.

Att ha en egen badsjö på tomten sitter inte helt fel efter passen =)

Förmiddagens pass blev därför MTB i 1,10 för att pumpa ur den sista lilla seghet som legat kvar sen spänstpasset i söndags, rullade en fin runda i värmen och bara njöt mest. Efter det gick jag in och körde ett fint maxstyrkepass. Ikväll väntar 3 timmar stakning.

Inga kommentarer: