Vilodag, men längtan efter träning och läger är stor.

Mittåkläppsvägen Bruksvallarna
Snart är man där, fan va skönt rent ut sagt! Och då syftar jag givetvis på snön, på skidorna , på det personliga favoritstället, Bruksvallarna. Det ska bli otroligt härligt att glida ut på laggen och påbörja den riktiga träningen, den på snö, den man gillar allra mest, man har längtat länge nu, tillräckligt länge.
Men först är det en lugnare träningsvecka som gäller som börjar med 2 vilodagar för att låta kroppen fylla på med energi och motivation, motivationen finns redan där men vilan är viktig. Kroppen ska vara fräsch och pigg innan jag sätter igång med den sista viktiga träningen annars kan det lätt gå snett, sjukdomar, skadeproblem osv. Till helgen drar jag till tunneln med klubben och startar upp skidträningen på riktigt, givetvis har jag varit på snö tidigare i höst, men det är först nu jag har med mig all utrustning som ska testas inför säsongen. Det ska bli skönt att komma på snö och jag kommer starta upp träningen mkt lugnt, långa fina a1 pass med stort fokus på teknik och att hitta känslan i åkningen.
Jag tror man tjänar mkt på att komma in i skidåkningen på rätt sätt direkt och få tekniken och åkningen att sitta, då slipper man tänka och slipa ( givetvis tränar man teknik oxå) teknik under säsong och kan lägga fokus där det ska ligga som mest, på tävlingarna.
Återstår att se hur mkt folk det kommer vara i tunneln eller om det är kölapp som gäller, brukar kunna vara så här i höstlovstider, men hur som helst kommer det bli ett fint läger med en härlig grupp människor.
Hela Örebro län kommer vara där under helgen, så vill ni se talangfulla örebrokidz ta över tunneln så är det bara att titta in.
Nu ska jag ta tillvara på min vilodag tillfullo, ikväll blir det återigen ÖSK-BP eftersom gårdagens datum var fel, heja sport! Slänger troligtvis in ett inlägg i eftermiddag med lite roliga och intressanta siffror som sammanfattar min barmarksperiod, så ni nyfikna läsare kan ju titta in då!
Ha en fin dag
/ JH

Inga kommentarer: