Power!

Tjena allesammans!

Det sista passet på barmarkssäongen och dess planering är nu över, en period som pågått sen träningsstart och som jag fått genomför på ett grymt bra sätt, har varit både skade och sjukdomsfri varenda dag sen starten och har kunnat genomföra varenda pass på ett bra sätta.

Har sedan starten tränat 445 timmar och har kunna träna på ett bra, varierat och hårdare sätt, men intervallpass och kvalite än tidigare år alltså. Så det är med glädje och framåtanda jag nu går in i den säsongen man hela tiden går och längtar efter, tävlingssäsongen och dess planering. Träningen kommer förändras litegranna och likaså upplägget, allt för att kunna prestera på topp när det gäller som mest, i tävlingsspåret!

Det sista passet blev ett bra och nyttigt styrkepass uppe i fridrottshallen, där genomförde jag 30 x 40/20 allmänstyrka + 15 minuter MAQ styrka ( smidighets och rörlighetsstyrka). Ett nyttigt och fräscht pass som verkligen tog på rätt ställe i musklerna. Har börjat intensifiera min rörlighetsträning då jag märker att det gör en jäkla skillnad och att det finns mkt att slipa på som jag förhoppningsvis sedan kan utnyttja i skidspåret och åka både snabbare och effektivare.

Ja detta var väl allt för nu, nu är det Örebro SK-BP som gäller via webbsändning, forza svartvitt!

Hade fotograf a2 med mig under passet och han lyckade åstakomma ja kanske inte så vackra bilder eftersom foto objektet inte var det vackraste men som beskriver det jag gjorde rätt så bra, enjoy!

En rörlighetsövning som riktar in sig på vad och hälsena, där jag är kort vilket medför att jag faller framåt, mkt att slipa på!

Jobbig variant på armhävning med en arm




Ha en fin kväll!
/ JH

Inga kommentarer: