You got to fight for that inch

Tjena!

Åter tillbaka hemma, har nu avklarat dagen intervallpass, körde som planerat 4X10 minuter tröskel + 5 stycken 1 minutsintervaller. Varje intervall gick som sagt i tröskelfart men på varje intervall så maxade jag sista minuten och spurtade för allt jag var värd, detta för att göra det så tävlingslikt som möjligt och försöka slipa på tekniken som man gärna kan glömma bort när man är som tröttast.

Började med att köra den första intervallen nerifrån Latorp upp till Garphyttan, den andra körde jag från där banvallen passerar vägen till botten av Ånnabodabacken, de 2 sista bombade jag således av uppför Ånnabodabacken upp till receptionen, förövrigt var vilan mellan intervallerna 3 minuter. Väl uppe så varvade jag ner ett tag innan jag körde mina 5 stycken 1 minutsintervaller runt rullskidbanan.

Känslan på dagens pass var överraskande bra, hade bra tryck i stakningen och fint driv i diagonalen, mkt bättre känsla än på KIF träningen i Onsdags, skönt! Detta är dock lite fascinerande då jag hade förväntat mig att huvud och kropp skulle vara långt nere i källaren nu, vet dock att kroppen brukar vara i som bäst form efter hård och lång belastning så helt överraskande är det inte. På nedvarvningen lekte jag lite med kameran, dels för att försöka få en uppfattning om hur tekniken funkar ( svårt annars att se om man tränar själv) och dels för att ni läsare skulle få en "fredagsfilm" , enjoy!

Imorrn väntar klubbträning klockan 10:00, 2 timmar a2 löpning står på schemat men har tänkt att som uppvärmning åka 2 timmar rullskidor i distansfart innan jag möter upp de övriga. På eftermiddagen blir det sedan ett kortare spänst/snabbhetspass + Allmänstyrka innan jag tar semester för den här veckan. Kvällen avnjuts sedan framför ÖSK-Helsingborg på Berhn Arena innan flytt upp till Falun på Söndag väntar.

Så ser läget ut, over and out/ JH



Inga kommentarer: