Långpass, inslag av gubbar och elefanter kan förekomma!

Tjo!

Vilken helg det har varit, först en skööön dag på Vasastafetten igår och så dagens härliga långpass, ett pass som blev långt men riktigt roligt.

Började dagen med att vid 8-slaget slå upp ögonen, något trött efter gårdagens Vasastafett och resande, tog mig nerför trappen till frukostbordet med lite småstela vader men efter några slevar gröt så var vi igång.

Åkte in till stan och mötte upp 5 stycken Kiffare som hade annonserat om ett distanspass klassiskt med mkt överkropp, perfekt efter gårdagen som hade slitit på benen en hel del. Vi avverkade en fin tur som gick ifrån slussen- ormesta-hidingsta-ökna-almbro-marieberg-brickebacken-universitetet, tog rätt så precis 2 timmar i den starka vinden och under dessa 2 timmar så lyckades jag återigen knäcka 2 spetsar ( ingen under sommaren, nu 5 på 3 pass) vilket resulterade i att jag fick våldgästa ett äldre pars garage ute i Almbro i jakt på värmepistol då värmen från tändaren inte var tillräcklig i den starka vinden. Vi lyckades kommunicera bra trots bristande svenska från ena parten och efter ett tag hade jag en ny spets på och vi kunde bomba iväg ut på den nya men för bilar avstängda motorvägen mot marieberg, nayz!

Innan vi stack ut på rundan hade jag tankar på att förlänga passet litegrann om jag fortfarande var fräsch i knopp och kropp, detta gjorde jag oxå och rullade vidare efter att jag och kiffarna skiljts åt. Stakade mig ut ur stan via sörbyängen - aspholmen- örnsro bort till risbergska där jag passerade 2 elefanter ståendes vid vägbanan i en inhägnad, tanken på att skrämma dom med stavarna dök upp men försvann som tur snabbt, slet mig vidare bort till motionscentralen där jag "lyxade" till det och fyllde på mitt vätskebälte. Åkte vidare mot mellringe, vände tillbaka till karlslund, vek ut på vägen mot hyttan bort till lindbacka och tog sedan banvallen hem till hyttan.

Passdata:
Längd: Ca 60 - 65 km ( enligt google maps , trasig klocka)
Effektiv tid , 4:45,03
Rutt: Slussen-Ormesta-Hidingsta-Ökna-Almbro-Marieberg-Brickebacken-Universitetet-Sörbyängen-Aspholmen-Örnsro-Rosta gärde- Karlslund ( björkhaga) -Mellringe-Karlslund-Lindbacka-Gräve-Latorp- Garphyttan.
Kost: 2 snickers
Vätska: ca 3 liter

Känslan på passet var bra, inga större "dippar" och tekniken satt fint.

"Passets tack tilldelas"

* Mor och far, utan eran skjuts in hade jag aldrig kunnat åka rullisar ut.
* Erik Malm, utan din reservspets hade jag inte kommit längre än till Almbro
* Gubben i Almbro, vi hade inte så mkt att säga varandra, men du förstod
* Övriga Kiffers, härligt pass härligt gäng
* Takida, Bob Marley, Hellacopters, Nikola Sarcevic, ni förgyllde min sista timme av passet då jag återigen lyxade till det med lite musik.

Eftermiddagen har spenderats i soffan och nu ska vi knyta ihop den här veckan med lätt styrka, jogg och stretch, imorrn är det vilodag med troligtvis ett besök på Behrn Arena med ÖSK-AIK på plan.

Over and out ! JH

Inga kommentarer: