Nu är det dags.

Inte många timmar kvar nu innan världscupen smäller igång uppe i Gällivare, ska bli riktigt roligt att se alla åkare å gamla som nya stjärnor och när världscupen drar igång ja då är vintern verkligen här, så känns det personligen för mig iaf.

Det är alltid lite speciellt att sitta och kolla på den stora cirkusen som världscupen verkligen är, en cirkus man växt upp med och som alltid haft första prio på tv skärmen. Men som oxå är en cirkus jag nu ser på ett annat sätt, som liten pojkspoling så har man alltid sett åkarna i cupen som de stora vuxna grabbarna som man såg upp till, men nu är man själv där, i samma ålder och skulle faktiskt kunna ha möjligheten att åka en världscup om man presterar tillräckligt bra. De store vuxna grabbarna är nu ens konkurrenter, det är lite fascinerande faktiskt . . . .

Att bara få stå på startlinjen i en världscupstävling skulle vara magiskt, vilken känsla, vilken adrenalinrush. Än så länge är det bara en dröm, för i nuläget är jag bara en halvgod medelsvensson skidåkare. Men det är en dröm som nu för tiden inte är lika långt bort, en dröm som skulle kunna bli verklighet inom ett par år. För jag ska inte himla om att det är ett stort mål att en gång stå på startlinjen i Gällivare, det kan tyckas vara ett mål jävligt långt bort, men att satsa halvhjärtat och sätta upp halvmesiga mål är inte min grej. Det kommer krävas otroligt mkt arbete av mig som skidåkare om jag ens ska kunna börja drömma om en startplats i det nationella fältet i en världscup, men drömmar är till för att förverkligas och arbetet på vägen dit är värt varenda sekund.

Så nu har jag svävat iväg bort i drömmarnas land ett tag, nu ska jag sätta mig som en vanlig svenne i soffan och kolla på när åkarna sliter sig uppför backar med maxpuls, mjölksyra och smärta. Mmm tänk att få vara den åkaren.

" The sky is the limit"

Det blir rysk seger idag  . . . .

Inga kommentarer: