En fin vilodag här i Bruksvallarna


Har haft en fin och skön vilodag idag, och den har till största del tillbringats i soffan framför vinterstudion där de svenska framgångarna värmt gott. Dock så har det mest imponerande idag varit vårat västra grannland, jösses vilka jenter och gutter dom har, det blir en minst sagt spännande morgondag . . . .

Imorgon är det så dags att lämna fjällvärlden och Bruksvallarna efter 10 fina dagar, hoppas hinna med ett träningspass på morgonen innan bussen rullar söderut, men det får vi se imorrn. Har fått ett fint första avstamp mot tävlingssäsongen här i fjällbyn och med facit i hand så kände jag att jag gjorde rätt som stod över föregående helgs tävlingar. Istället för att stressa igång och troligtvis dra på mig en sjukdomsperiod så har jag kunnat träna på bra i lugn och ro å fått in en bra feeling i skidåkningen, det blev ett lyckoval helt enkelt trots att det tog emot jävligt mkt rent ut sagt att inte tävla.

Har klättrat uppför den fina och tuffa "kläppenstigningen" ett 20 tal gånger den här veckan , en perfekt stigning för mig som är en lite tyngre åkare att hitta drivet i, och känslan har varit bättre och bättre för varje gång, inte för att det kanske betyder så mkt men det är alltid skönt att ha med sig en positiv känsla. Denna träningsvecka kommer landa på ca 22 timmar och där skidåkning har dominerat totalt, mina 2 tuffa veckor är nu gjorda och nu blir det en lite lugnare vecka innan vi laddar på med ytterligare 2 tuffa. Till veckan så kommer jag åka hem ett tag för att hämta upp lite saker till min nya lägenhet för att sedan flytta in i densamma, kommer sedan tillbringa ett par dagar i Falun innan jag återigen drar iväg till Idre för tävlingar och ett 10 dagar långt läger. Då ska formen hittas och fart kommer vara största fokus .

Vi hörs av gott folk, ha en fin kväll!

Inga kommentarer: