Rejäl ursotning av kroppen!

Lite lätt hostandes sitter man här, lungorna har dragit i sig en del kylig luft och har fått jobba på max idag, för dagens pass var en rejäl genomkörare av kroppen inför den stundande säsongen. Skönt att känna av lite "racehosta" igen . . .

Målet med dagens intervallpass var att göra det så tävlingslikt som möjligt för att börja vänja kroppen med att jobba under hög belastning under lång tid, något som jag lyckades rätt så bra med tycker jag. Körde passet längs stigningarna på gamla leksandsvägen, en fin väg som är rätt så tävlingslik då den går mkt upp och ner å även en hel del svängar finns med på sträckningen som man kan leka med. Brände av 2 stycken 15 minutersintervaller med 1 minuts vila emellan, 2 långa intervaller där jag verkligen låg på max och fick hjärta å lungor att jobba nå djävulskt.

Pulsen låg och pendlade mellan 190-205 pulsslag under hela tiden på de båda intervallerna och det var slitsamt att försöka ligga på max i varje stavtag men tycker att passet kändes positivt. Är sliten i kroppen så första intervallen tyckte jag kändes småseg de första minuterna men sen kom jag igång och den 2a intervallen var riktigt bra. Direkt efter målgång på den andra intervallen gick jag över och bombade av 5x40/20, detta för att ta ut mig maximalt och spurta medans kroppen fortfarande hade i närheten av maxpuls. Ett bra pass!

Överlag så är kroppen sliten nu när jag är inne på min 3e hårdvecka, så viloveckan som kommer nästa vecka ligger perfekt i planen, jag får chans att låta kroppen och knoppen hämta hem all träning innan jag går över i tävlingsläge, där en hel del skidåkning och energiöverskott förhoppningsvis kommer infinna sig.

Imorrn blir det långpass, känn på den ni! Ha en fin kväll!

/ JH

Inga kommentarer: