Låt vintern komma!

Nu är det inte långt kvar, inte långt kvar till man ser de vita magiska flingorna lägga sig som ett täcke över marken, inte länge kvar till man stöter bort startpinnen och ger sig iväg ut i spåret och får släppa iväg all träning som man lagt ner, på vinterns första tävling.
Det är fasen inte långt kvar och som jag längtar! Jag känner ett lugn och ser med stor glädje framemot säsongen och dess utmaningar och med å motgångar. Det första BABYåret i seniorklassen är över och det är nu det är dags att prestera, om jag kommer göra det återstår att se, men jävlar rent ut sagt vad jag ska kämpa och ha förbannat kul.
Säsongens första tävling blir Dalapremiären den 7/11 sedan blir det Brux 13-14/11 och sen rullar det igång. Kommer ligga på läger v44 i Torsby, delar av 45 och hela 46 i Bruksvallarna å eventuellt v48, och avslutar det hela med ett klubbläger hela v49 efter tävlingarna där. Så mkt skidåkning blir det om planen går som den ska, kanon!
Idag har jag en vilodag full av andra aktiviteter än träning, resa till Falun, tentaplugg och annat smått och gott, men imorrn å resten av veckan kör vi järnet för att sedan gå in i tävlingsupplägget där tid på snö kommer vara av första prioritet.
Vallade och förberedde skidorna och utrustningen inför säsongen i 6 timmar igår, allt är liksom klart och jag står bara och väntar som en frustande älgtjur i startgrinden, men det gäller att ha is i magen och fullfölja planen de här extremt sista veckorna. Så låt det ta den tid det tar, bara det kommer snö, och det i massor!