KFTMK

"KanonfinträningmedKarlslundsIF" betyder rubriken, och det var det sannerligen i det råa höstmörkret där vi likt blinda hönor åkte upp och ner i min egen lilla speciella intervallbacke här in da hood.

Vi började med att värma upp och köra en hel del teknik och lite fart innan vi så småningom drog oss upp till backen, väl där så avverkades det intervaller , olika i både längd och fart efter egen smak och tycke. Personligen så avverkade jag 6 stycken diagonaldrag i tröskelfart, i varje drag så diagonalade jag endast för att bygga upp både balans och teknik i den sortens åkning.

De 4 första dragen som låg runt 3 minuter i effektiv åktid delade jag upp i 4 olika partier, i den lite brantare start och brantare målgången så var det nästintill maxfart som gällde medans jag på de lite plattare partierna drog ner farten något och försökte glida ut maximalt i varje tag och tänka extremt mkt teknik. En bra sorts intervall där man får med både teknikfokus och fartökningar där det gäller att bibehålla tekniken. Avslutade sedan det hela med att åka 2 stycken drag i låg tröskelfart. Sammanlagt 6 drag ( intervaller) med endast diagonalande och som landade på ca 20 minuter a3, kroppen kändes relativt pigg och det var jäkligt kul med bra och rolig sparring från kifstjärnorna, som alla såg heta ut inför vintern.

Imorse så körde jag även ett löppass med lite MAQ övningar efteråt, ett rätt så kort men väldigt nyttigt pass som förhoppningsvis gör kroppen rörligare på sikt vilket leder till att jag kan utnyttja den maximalt i spåret.

Imorrn blir det dubbelpass, stakning och styrka på förmiddagen och intervallträning med klubben på kvällen, ska även göra iordning min skidpark inför vintern, bilder på det kommer imorrn. Over and out!

/ JH

Inga kommentarer: