5 timmar löpning på Bergslagsleden

Är det som troligtvis väntar idag då vi klockan 09:30 samlas och sedan körs ut med bil bort mot Karlskoga för att sedan springa den fina men rätt kuperade bergslagsleden tillbaka mot Örebro och vårat mål. Detta pass har blivit en tradition i klubben och har nu körts 3 år i rad och är ett avstamp inför vintern och höstens kommande träningar, förra året var vi ca 15 stycken som startade men endast 3 som kom imål och hitills har jag tagit mig imål alla åren de körts och jag hoppas givetvis på något liknande idag.

Hur som helst så blir det nog en riktigt härlig dag med fint sällskap och bra träning, och för min del blir det något av ett crosspass då jag tänkt mig cykla till samlings/målplatsen, 7 timmar plockades ihop förra året så  man somnar nog gott ikväll. Nu ska jag genomföra de sista förberedelserna samt plocka med lite olika par löparskor och hoppas att det blir en skön dag i löparspåret, laddade lite extra igår med vätska och kost så jag hoppas det är lätta ben idag.

Gårdagens intervallpass gick förövrigt riktigt fint och jag körde skejtintervaller i en liten kortare pyramidform (1-2-3-4-3-2-1) med 1 minuts vila mellan varje intervall. Kort effektiv tid men fullt blås  på varje drag. Passet gick finemang och salig som en flock nunnor vid jesu födelse så kunde jag glatt stappla hemåt, lite statistik ser ni nedan.

Träningsresultat 13.08.2011 17:50

Inga kommentarer: