Banintervaller, löptest, och lite träning



Hej på er, nu var det ett litet tag sedan jag lämnade ett avtryck här, men var ej oroliga jag har inte hunnit göra allt för mkt oväntade saker eller annat spännande som ni har missat, utan jag har ju tränat för ovanlighetens skull.

I torsdags sprang jag banintervaller, 800 meters, 400 meters, 200 meters och 100 meters. Ett tufft pass som passar mig perfekt och är just sådan träning jag måste öva upp mig på, särskilt 800 intervallerna är perfekta på så vis att man får jobba med mkt mjölksyra under slutet . Passet som så kändes helt okej och den effektiva tiden landade på ca 25 minuter. På eftermiddagen körde jag sedan ett 2 timmars stakpass med 12 inlagda impulser med Joel jr, jag lyckades även knäcka min 8e och näst sista tävlingsstav från Rex, så går det när man trycker till och visar vart skåpet ska stå.

Under gårdagen blev det lite lättare styrketräning på en annars rätt så fullknökad dag som innehöll det mesta. Idag Lördag så har jag nu på förmiddagen varit och sprungit motbakkelöptest uppför Matsabacken här i Ånnabodaterrängen, vi var en liten men ack så presterande skara löpare som pumpade ut det vi hade. Matsabacken som är en riktigt fin och lagom brant motbacke på 2,5 kilometer bjöd idag på mjölksyra och hög puls, personligen så kändes det rätt dåligt idag och vaderna kändes välidgt slitna sen banintervallerna, men ett riktigt fint och tufft pass blev det. Pulsfil nedan, tyvärr utan höjdmeter . .  .

I eftermiddag bjuds det på skejtåkning och styrketräning och imorgon har jag planerat att vara ute på mtbn i en 4-5 timmar då jag lyckats komma över en karta med de nya mtb lederna uppe i Pershyttan.

Inga kommentarer: