Lightvalley skiers

Godmorgon! Gårdagen blev en riktigt fin liten sak, många sköna människor och skidåkare som inte hade setts på länge samlades under förmiddagen uppe vid kläppa skidstadion i Ljusdal, nostalginivån var rätt så skyhög för egen del och det kändes som att man gått ut och tagit studenten bara någon vecka tidigare, men egentligen var det ca 3 år som gått, sjukt.

Det lätta och sociala löppasset förändrades lite smått och tillslut efter en haltvtimmes löpning så stod man nere på älvvallens löparbanor och avverkade 400 meters intervaller, en kul överraskning och skönt för mig som ville ha ett till fartpass under helgen. Så jag bombade på rätt så bra och upptäckte att man egentligen är riktigt feg vad gäller farten på 400, man går ut i ett hårt tempo men avvaktar sedan på bortre långsidan för att man är osäker på hur länge det ska hålla, men väl inne på sista 100 finns det mkt kvar, för mkt, frustration! Men det var riktigt kul och framförallt längesen jag körde intervaller på bana och för mig som inte är någon löpare så är det bra teknikträning . . .

Passet slutade på 1,5 timme och passade även på att springa på lite på tillbaka vägen för att få känna på lite högre fart och det kändes fräscht. Men men egentligen var det ju ett riktigt jippopass men som tillslut gav bra träning ändå.

Resten av dagen spenderades med massa lekar, finmiddag och massa gott umgänge, en skön energiboost helt enkelt. Idag har jag varit ute och sprungit ett lättare pass nu på morgonen och stretchat en del för att sträcka ut den småstela baksidan lår sedan gårdagen. Blir nu kvar här uppe i Hälsingland över dagen innan jag imorgon återigen styr kosan söderut.

Ha en fin dag allesammans!

Inga kommentarer: