Baby, were born to run







Good morning allesamman, everyone allihopa, all of you out there in the cabins of Sweden, har nyss skuttat mig igenom dagens första pass vilket var ett soft löppass i distansfart. Känslan var bit av kaka och jag kunde springa på i rätt fin fart för att vara mig, som en skadeskjuten hare ungefär. Stack ut i arla morgon innan frukost och mötte upp solen som joinade mig på ett härligt sätt och som vanligt så behöver man aldrig springa samma runda som sist utan det bara kryllar av stigar här uppe i bergen som gör det hela lite sexigare och exotiskt.

Hade dock lite träningsvärk i armar och överkropp sen gårdagens hårda styrkepass där jag riktigt pumpade ut mig, körde 60x40/20+ jogg och jag kan säga att jag somnade gott sen. Nu ska jag dock bege mig ner till frukostbordet och avnjuta en rejäl frukost innan jobbet kallar, ikväll blir det 2 timmar skejt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur många och vilka övningar gör du när du kör 40/20 styrka? cirkelvariant med olika övningar i följd eller?. 60x40/20 styrka låter tufft!

JH sa...

Hallå! Bra fråga, kör en cirkelvariant med lite olika övningar som varierar lite från gång till gång beroende på vilka muskler jag vill lägga extra fokus på, men allt som allt så har jag ca 15 olika magövningar ( situps, snea situps, fällkniv, halv fällkniv, vindrutetorkaren, osv.) och 15 olika arm/rygg övningar ( rygglyft, benlyft, armhävningar, tricepsarmhävningar, hitlers hund, kolmask, dips osv.) som jag kör och snurrar en del på. Och ja 60x40/20 det känns ordentligt i kroppen dagen efter.