Lämnade trygghetszonen


Ett tag under eftermiddagens stakpass på 3,5 timmar och körde 1 av de timmarna på en fint packad grusväg genom Garphyttans nationalpark. Fördelen med grusväg är att motståndet blir högre , stavfästet bättre och vibrationerna försvinner nästan helt, dessutom var det skönt att åka på lite nya ställen. Passet i sig kändes bra och jag var alltså ute i 3,5 timme och plockade ihop 46 kilometer på mina treor vilket kändes fint, en bra genomkörare för kroppen . . . .

Under förmiddagen avverkade jag ett dubbelpass, löpning a2 1 timme och ett maxstyrkepass som även det kändes helt okey. Överlag så var känslan bra idag och jag kände mig hyfsat pigg rakt igenom, att jag dessutom genomförde sommarens hitills hårdaste dag med 6 timmar träning med den känslan var bara en skön bonus . . .

Imorrn blir det midsommarfirande inne i Örebro med lite sköna skidåkartyper, ska dessutom avverka ett 3 timmars pass cykel på morgonen och förhoppningsvis även ett snabbhet/spänstpass. Men det är imorgon det och nu är det dags att krypa till kojs, gäller att inte slarva med sömn och kost under en sån här vecka.

Ha en fin midsommar!

/JH

Inga kommentarer: