Stakisch!






Hej! Var nu någon dag sen jag lämnade ett avtryck här, men det är rätt så lugnt och ni har inte missat så mkt utan träningen flyter på fint värre faktiskt. Idag avverkade jag ett 2 timmars stakpass och ett styrkepass inriktat på almmän/explosiv styrka, allt som allt så kändes det bra och stakträffen börjar sitta mer och mer. Under dagens pass rullade jag igenom en fin runda där jag blandannat avverkade Ånnabodabacken 2 gånger och att enbart staka uppför den är nog bland den bästa styrketräningen man kan få faktiskt. Träffade även på Gustav Sundström från klubben som nu under sommaren tränar på hårt inför hösten då det är Mora Skidgym som gäller, en ambitiös och trevlig kille som jag önskar all lycka.

Försöker fortfarande fokusera en hel del på att hålla ner tempot på a1 passen, men det är svårt när man är pigg och det är fint väder och fina träningsmöjligheter. Men men det kommer behövas nu framöver när jag så smått kommer öka på intervallbiten en del, är ju inne i halvtidspaus på denna perioden nu, en period där jag ska träna ca 60 timmar och har nu tränat 30 av dessa. Kommer de 2 kommande veckorna köra på med 2 intervallpass i veckan istället för 1 men fortfarande lägga stort fokus på mängd och styrka.

Imorrn så ska jag köra igenom ett 3 timmars skejtpass och ett lättare löppass med stretch, det blir nog fint de =)

Inga kommentarer: