Intervallans

Go Afton! Ledig i 2 dagar nu vilket alltid sitter som handen i handsken eller hur man nu ska säga, firade givetvis detta med ett intervallpass nu på kvällskvisten i fint sällskap av myggor och hällregn. Som planerat så blev det stakintervaller och ett lite kortare pass vad gäller effektiv tid, för än så länge håller jag mig lite på sträckbänken, men om ca 1,5 vecka så ska det bombas fullt ut.

Kvällens pass bestod som sagt av stakning och var inriktat mer på explosivitet och muskulär trötthet än vad gäller puls och mjölksyra , passet som jag rullade igenom var följande, 30 x 20/10 + 20x15/15x + 5x40/20. Det positiva med den här sortens intervallpass är att man hela tiden kan ösa på med maxinsats utan att mjölksyra sätter stopp eftersom intervallerna är så korta, men eftersom man upprepar det så många gånger så blir ändå tröttheten påtaglig på slutet. Körde passet i rejält kuperad terräng, dvs Ånnabodabacken och Sanatoriebacken och fick på så sätt pressa lille kaggen rätt rejält. Passet i sig kändes bra och det känns som att jag kommit in bra i träningen och redan nu ökat styrkan i bål och överkropp en hel del.

Imorgon är det ett styrkepass och ett längre crosspass som står på tur, känns kanske som lite ensidig och långtråkig rapportering från min sida men något sexigare eller intressant håller jag inte på med =)

Inga kommentarer: