En ny och stor samarbetspartner!



 Ja nu har det gått någon dag sedan jag sist lämnade ett avtryck här, men det flyter på riktigt bra med både jobb och träning vilket känns lovande då jag på förhand visste att det skulle bli en tuff vecka. Men jag har fått det hela att funka fint, under Onsdagen som ni såg schemat på i föregående inlägg så lyckades jag samla ihop 5 timmar träning vilket satt perfekt, och under gårdagen så körde jag ett härligt och hårt intervallpass stakning 30x10/20+20x15/15+5x40/20, ett riktigt hårt och härligt effektivt pass med bra sparring.

Det har blivit mkt stakning och överkropp nu i början av veckan och nu framåt helgen kommer jag inrikta mig mer och mer på träning av benen för att även dom ska få känna på lite belastning. Men som sagt , det känns bra och trots att jag är inne i en av de tuffare perioderna på året så känner jag mig hyfsat fräsch och motiverad. Det är nu den hårda träningen ska läggas och fortsätta ända fram till säsong, och ju närmare säsong det blir , ju mer fart kommer träningen innehålla. Jag har en bra grund att stå på, nu gäller det att ta tillvara på den.

Påtal om motivation så fick även den sig ett litet extra tillskott nu i veckan då det blev klart med ett större samarbete för mig och min skidåkning med ett stort företag. Känns kanon och det möjliggör otroligt mkt och betyder att jag verkligen kan fortsätta satsa på skidåkningen i den utsträckningen jag vill, dvs 140%. Förhoppningen är att jag kan presentera detta lite mer här på sidan inom ett par veckor, så håll utkik. Men jag kan redan nu avslöja att jag och ett par rätt så kända skidåkarbröder troligtvis kommer åka Stafettvasan under vintern för detta företag. Men men mer om det senare . . .

Nu är det bädden som gäller och imorrn blir det ett längre skejtpass och ett hårt styrkepass för att sedan under helgen köra på riktigt hårt med ca 6 timmar träning under Lördagen och ca 5 under Söndagen. Efter det kommer jag vila i 2 dagar för att riktigt suga upp all träning och få rejäl återhämtning.

Inga kommentarer: