Seger, men 2a över linjen.



 Fotograf: Joel Lager


Halloj tänkte lämna en rapport såhär mitt i uppladdningen inför morgondagens Wadköpingslopp, för det var ju faktiskt redan ett lopp idag, nämligen Kilsbergsloppet. I H21 var vi 6-7 stycken till start i det 10 kilometer långa loppet som blev en ren sällskapsresa för mig och Viktor Hansson som anslöt från H19/20 klassen. Vi avverkade 4 stycken varv på en 2,5a och det kändes bra i åkningen, förutom lite småryck över krön och liknande så gick det i snigeltempo till sista varvet då det blev lite körning, där svarade jag emot bra på rycken och Viktor gjorde likadant på mina. Så in mot upploppet låg jag med som klistrad i rygg, där fick jag dock en lite sämre ingång och hamna på efterkälken, hade bra tryck i spurten och hämtade in det mesta men över linjen så fattades det en pjäxa, surt.

Men Viktor var en mkt värdig segrare och det var jävligt kul att bara taktikköra, kroppen kändes bra och det blev en fin uppvärmning inför morgondagen och som grädden på moset så blev det 2 segrar, i h19/20 för Viktor och i H21 för mig. Resultat finns här  http://www2.idrottonline.se/GarphyttansIF-Skidor/Arrangemang2011/Kilsbergsloppet2011/

Imorgon är det full fräs som gäller och då ska jag åka tills jag ramlar ihop . . .

Dessutom fick man en fin leverans av Jonas på BJ ända fram till dörren idag, grymma killar! Checka gärna in deras grejer på Bj.sport.se här till höger

Det är kul att åka skidor nu och resultaten blir bara bättre och bättre, sweet!

Inga kommentarer: