Ett sånt där fjolparasoll

"Som Stockholmsfjölan spänn upp för att regnet int ska ställ till frisyran på dom", skulle ha varit bra att ha idag då det regnar istället för att snöa tråkigt nog. Hej och välkomna förresten!

Tänkte nu skriva ett par rader så att ni får er dagliga dos från denna blogg och vi börjar med gårdagen, då det stod intervaller å skidlektion på kalendern. Dessa 2 punkter gick bra och utfördes på ett galant sätt tycker jag personligen, vi börjar med intervallpasset som jag brände av i den klassiska stilen uppe på den norra delen av konstnöspåret. Tanken med detta pass var att få en liten "uppvärmning" inför helgens aktiviteter men samtidigt inte slita på kroppen allt för mkt, och passet såg ut som så:

Uppvärmning 15 minuter

3 minuter intervall ( 90%)
2 minuter vila
3 minuter intevall ( 90%)
2 minuter vila
3 minuter intervall ( 90)
2 minuter vila
2 minuter intevall ( max)

15 minuter nedvarvning

Ett kort pass i dubbel bemärkelse, både vad gäller intervalltid och passtid. Själva passet i sig kändes bra och det var lätt att få fart och tryck i åkningen på det verkligen stenhårda spåret, det var skönt att känna på lite fart och inte slita allt för mkt. Till helgen blir det att slipa upp skridskorna och ta på sig en vaderad rosa kanindräkt, för dra mig baklänges vad det kommer gå fort och lätt i det här vädret med minusgrader under nätterna, men jag klagar inte, det passar mig perfekt.

Skidlektionen efteråt gick även den problemfritt, hade för dagen en helt ny grupp som jag drillade i diagonalåkningens intressanta värld och återigen så är det lite komiskt och roligt att se hur många olika stilar det egentligen finns bland skidåkare. Men överlag så var det en bra grupp och jag fick fin respons på det hela . . .

Har dessutom inofficiellt fått klart med ett jobb nu framöver och för er nyfikna läsare så kan jag berätta att det handlar om en butik som ligger i närheten av Behrn Arena och som inriktar sig mot sport och friluftsliv =)
Idag så står ännu en skisession på schemat och idag är det utförsträning som ska övas, så det kan bli riktigt kul det här, för egen del så blir det ett lättare promenadpass på de klassiska laggen.

Ciao

Inga kommentarer: