Vårskidåkare?


Tjena tjena! Har nu under förmiddagen unnat mig lite vila efter att ha kört på lite hårdare ett tag, har passat på att kolla på JVM sändningarna och det är bara att lyfta på hatten för Norge, grymma åkare på både dam och herrsidan . . . .

Som sagt efter Tour de Mösseberg förra helgen där man fick en riktigt fin genomkörare med 4 tävlingar på 2 dagar så har jag legat på rätt hårt i träningen, inte överdrivet mkt men ändå litegranna för att pressa kroppen lite och få en fin liten träningsperiod, så är det nu dags att släppa på träningen lite och försöka toppa formen till helgen där tanken är att jag ska avverka 2 lopp. Dels 10 km fristil, masstart under lördagen på Kilsbergsloppet, men sen oxå en av vinterns höjdpunkter, Wadköpingsloppet 42 kilometer klassiskt under söndagen. 2 favoritlopp där förhoppningsvis åkningen kommer kännas bra och att jag fortsätter på den positiva trenden jag inledde på Touren.

För om man ska sammanfatta de senaste årens resultat så är definitivt våren den period då jag brukar prestera bäst i spåret och förhoppningsvis blir det samma trend i år. Likt björnarna som går ur ide så vaknar kroppen till i sol och värme , å jag hoppas kunna få ett par fina resultat med mig efter de 660 timmarna som jag hitills tränat i år och som jag hoppas ger lite resultat. Givetvis är det inte antal timmar som gör det , utan vad man gör under dom.

I eftermiddag blir det ett styrkepass, då jag valde att vila armbågen igår och ett impulspass på skejtskidorna , roligt värre =)

Inga kommentarer: