Wadköpingsloppet!

Går av stapeln under nästa helg uppe i det vackra Kilsbergen, men redan idag så gled jag och ett par andra sköna skidåkare ut i spåren och testade så gott som hela banan förutom 3-4 kilometer. Ett riktigt fint långloppsliknande pass med puls som hela tiden låg och pendlade mellan a1 och a2 tempo. Passet varade i 3,10 och det kändes helt okey och likaså armbågen som jag haft lite problem med. Efter detta fina pass snörade jag direkt på mig löparskorna för 1 timmes fin löpning längs diverse vägar, gick även detta bra trots lite trötthet, så väl hemma stannade klockan på 4 timmar och 2 minuter. Ett fint pass och en fin genomkörare . . . .



Efter det har det spenderats lite kvalitetstid i soffan och nu blir det till att riva loss i köket för att ordna lite middag.

Imorgon väntar det ett kortare skejtpass och lite styrka, hoppas på lika fint väder då! Ha en kanonfin kväll alla läsare.

Arrividerchi!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Menar du att du ska åka Wadköpingsloppet och skita i SM också? Trodde du var någon som satsade på svensk eliten så åker du ingen cup och inte bruks och inte sm?

JH sa...

Hej på dig anonyme avundsjuke läsare :) Jajemen siktet inför nästa helg är inställt på Kilsbergsloppet och Wadköpingsloppet, 2 mkt fina lopp. Ska man åka på ett Svenskt Mästerskap så ska man åka dit och känna att man har någonting där och göra och att man kan prestera på absolut topp, och det är väl bara att kolla på de tidigare resultaten i vinter så förstår du vad jag menar . . . .

Du har helt rätt i att det tyvärr inte blivit någon cup eller bruks för mig, men sjukdomar kan man inte alltid rå för eller hur?. Satsningen mot eliten är fortfarande lika intensiv och kommer fortsätta i många år till och både dåliga säsonger som denna och bra sådana kommer kanta min väg dit.

Men har du mer "kloka" synpunkter så hör gärna av dig . . .

Anonym sa...

Anonym: istället för att kritisera andra så tycker jag(anonym2) att du ska ta några extra svenska lektioner ;)

Anonym sa...

Det kommer alltid finnas personer som lägger kraft på att försöka förminska andra.På så sätt kanske man känner sig lite mindre misslyckad?
Om så är fallet finns det hjälp att få. Ring närmaste vårdcentral,så kanske även du får ett
meningsfullt liv , och slipper lägga energi på negativa tankar i detta forum!!