Soln lys gul som en zingo!

Höj på er alla sköna läsare där ute i vårat soldränkta land! Varför ni sitter här och läser just nu när det är så fint väder ute har jag svårt att förstå, ja menar - 8 sol och skare, ut å åk för bövelen.

Men men nu när ni ändå sitter här så kan jag väl babbla på lite om gårdagen och dagens planer. Gårdagen ja, den gick fint den, drog upp till Ånnaboda framåt kvällen då det var lika mörkt som det blir när man slår igen ögonlocken, drog på mig skidorna och avverkade ett fint distanspass på stenhårda spår, 2 timmar fin åkning med lugn och bra åkning blev det. Drog in i klubbstugan å bytte om till lite fräscha å varma kläder och lärde sen en flock homo sapiens åka skidor under 2 timmar, dagens tema var stakningens alla delar och om de stakade lite som Kowalchyck innan så var det lite mer OS i TURIN A La´Björne Lind efteråt, alla verkade nöjda å glada.

Problemet är väl när man lär dom åka för bra så att man själv blir ifrånåkt, men men det får man ta antar jag. Dagens schema ser ut som så, söka jobb - träna - rensa å städa lite - njuta av finvädret, träningen för dagen kommer bestå av en löptur och allmänstyrka, kommer vila från skidåkningen idag då jag har tränat på rätt bra utan vilodag nu efter tävlingarna och dels för att jag fått lite problem med en armbåge nu på slutet. Har varit väldigt hårt och fint nu på slutet i skidspåret, något som är perfekt för en lite mer muskulösare/ fet om ni vill det ;) skidåkare som jag, men samtidigt blir det då istället större belastning på armbågar, knän osv. Och efter att ha kört mkt överkropp både på racen ihelgen och fram tills nu, så har det helt enkelt blivit lite för mkt och eftersom jag inte vill få problem längre fram under långloppen så är det bara att lyssna på kroppen.

Visserligen fullkomligt älskar jag att vara hänsynslös mot min kropp vad gäller träning och tävling, men när det gäller skador så ska man ta det lilla lugna.

Ha en grymt fin dag gott folk, så syns vi sen!

/ JH

Inga kommentarer: