För mesigt

Aaa men tjena på er allesammans.

Dagen har nu blivit kväll och todays training är nu lagd till handlingarna, körde enligt plan och det kändes stabilt.

Brände av ett riktigt fint och hårt intervallpass på skejtlaggen, började givetvis med en fin och lugn uppvärmning och sedan avverkade jag 1 st 5 minuters tröskelintervall för att få igång kroppen, väl efter det så bombade jag igenom 7 st 2 minuters intervaller med 1 minuts effektiv vila emellan och som avslutning 1 längre intervall för att riktigt mjölka ur det sista. Sammanlagt 20 minuters stenhårt intervallarbete med maxinsats. Det kändes bra och jag jobbade mkt med att hitta aggresiviteten i min åkning, ligga längre fram med överkroppen och hitta tryck, särskilt på 3ans växel där jag tidigare varit erkänt duktig men som jag hitills i vinter har slarvat lite med och inte fått att stämma hundra procentas.

Ett fint och hårt pass alltså och om jag ska vara ärlig så har det blivit lite för lite såna här hårda pass om man ska jämföra med planen och se till hur jag la upp det förra säsongen, jag har varit för mesig. Tror det är dom här passen som fattats och som jag nu kommer jobba en del med framöver i kombination med lättare åkning, det är fina pass som verkligen väcker kroppen och förhoppningsvis kan det vara den sista pusselbiten i formpusslet.

Hade sedan 1 fin skidlektion som gick galant, imorrn blir det ett fint distanspass och ytterligare skidlektioner.

Arrivederchi snyggingar

Inga kommentarer: