Skandinaviska cupen ur ett annat perspektiv

Nu ligger man här i en säng i nordvästra värmland eller sven-göran eriksson land och laddar inför dagens tävlingar som kommer genomföras i en allt i allo roll. Jag ska ju nämligen inte tävla själv utan är här för att hjälpa till litegrann under tävlingarna förhoppningsvis, det känns konstigt måste jag medge, jävligt konstigt.

Är just nu tävlingssugen som få när jag ser liveresultaten ploppa in på datorskärmen, det är ett stort starfält, roliga distanser och spåren är stenhårda och fina, passar mig som handen i handsken egentligen, men efter de senaste tävlingarna så känns det som att det här lilla breaket kommer rätt. Jag har inte varit mig själv i tävlingspåret på sista tiden . . .

Under gårdagskvällen var jag uppe och testade tävlingsbanorna, de var jäkligt fina som det alltid är här i Torsby, brett å bra, välpreparerat och stenhårt före, långa fina åkbackar uppblandat med kurvor å annat smått och gott. De kan det här med att arrangera tävling helt enkelt . . . .

Och under gårdagskvällen så kändes faktiskt åkningen bra, riktigt bra, givetvis ska jag inte dra några förhastade slutsatser om form och att jag är på G, det är ju bara att kolla bakåt och se hur det har gått i tävlingsspåret när jag skrivit det tidigare. Men jag tror vilan har gjort mig och min kropp gott, det är en helt annan energi i kroppen och ett sprittande i benen och musklerna som jag inte känt sen i höstas, så jag hoppas och tror verkligen att det här är rätt medicin. Vi får helt enkelt se på Onsdag om känslan stämmer eller ej, för då ska jag släppa hästkrafterna fria och bomba på för allt vad det håller . . .

Men tills dess är det fortsatt lättare träning som gäller, nu ska jag heja fram mina klubbkamrater, vi hörs av gott folk.

/ JH

Inga kommentarer: