Energi!

Back on track, tåget är i rullning, boken har öppnats, låset har gått i lås.
Det jag försöker säga är att jag nu är tillbaka i träning igen, åkningen känns så stel och kantig så att det ser ut som att jag försöker förlösa en oskalad ananas, andningen går i hundraåttio som en hyperventilerande hamster, och hela kroppen känns tung och man känner sig mest som en klump som borde vara placerad på ett viktväktarmöte istället för ute i träningsspåret.

Nja så jävligt känns det väl inte riktigt, var under gårdagen ute och körde ett lättare pass på skejtskidorna med juniorstjärnan Lennartsson under 1 timme, kändes som vanligt lite segt efter vila men ändå ok. Under dagen idag så har jag varit ute och rastat joggingdojorna i ca 45 minuter och efter det avverkat ett lättare styrkepass 30/30 x20. Och idag kändes det faktiskt bra, jag tror och hoppas att vila och lättare träning ska göra susen för kroppen, det känns som att energin börjar rinna till i musklerna, peppar peppar ta i trä.

Imorrn är det avresa till skandinaviska cupen som gäller, men för egen del blir det inget tävlande utan jag följer med som 1 extra väska bara, ska försöka hjälpa till hos syrran och övriga klubben så gott som det går och även träna lite lätt. Kommer vara djävulskt sugen på att tävla men tror inte att det är rätt melodi, självförtroendet vad gäller att tävla och prestera har fått sig en rejäl törn, men det är bara att plocka ihop spillrorna och börja klättra återigen.

/ JH

Inga kommentarer: