Gasen i botten

Fartveckan deluxe är igång, 2 intervallpass + ett distanspass igår och nu är det bara att ösa på igen. Denna första dag fokuserade jag mkt på att just jobba mkt med fart och hög belastning under lite kortare tid, senare i veckan kommer det dock komma ett par pass med längre effektiv tid

Pass 1: Korta backintervaller skejt 10x2 minuter

Passet i sig gick kändes faktiskt relativt dåligt, efter att ha vilat i 2 dagar på raken så brukar aldrig turbon vara ikopplad när man sätter igång och likadant var det denna gång. Men efter ett par intervaller började det kännas bättre och jag nådde en acceptabel nivå, passet körde jag i brant kupering och fick således jobba mkt på växel 3 och växel 2. Maxpulsen hamnade på 192 slag och det kändes piggare i kroppen efteråt.

Pass 2 : Supraintervaller 4x4 klassisk åkning.

Kontraster! Ett riktigt bra pass och där det var alert och explosivt från första stavtag, körde som ni ser ovan "supraintervaller" som för mig betyder absolut max i början av intervallen och senare hög tröskel för att arbeta mkt med att klara av att hålla en bra åkning med mkt mjölksyra i kroppen. Under dessa 4 minutersintervaller så körde jag stenhårt i 1 minut och höll hög tröskelfart de resterande 3 minuterna. Passet var väldigt lyckat och maxpulsen landade på 204 slag.

Pass 3 : Som 3e pass eller som en lång "nedvarvning" så körde jag ett fint 3 timmarspass med Joel Lager som bjudit med mig, vi körde en skön runda med låg puls och fint väder. Ett gött pass som kändes bra , dock fick jag lite energibrist på slutet.

Idag fortsätter vi på ämnet speed . . . .

Inga kommentarer: